تلفن تماس

02191097212

سبد خرید فروشگاه

آموزش بهینه سازی تصاویر برای بالا بردن سرعت وبسایت در المنتور

آموزش بهینه سازی تصاویر برای بالا بردن سرعت وبسایت در المنتور
آموزش بهینه سازی تصاویر برای بالا بردن سرعت وبسایت در المنتور

فهرست مطالب آموزش بهینه سازی تصاویر برای بالا بردن سرعت وبسایت در المنتور

در این مقاله، به شما آموزش خواهیم داد تا با بهینه ‌سازی تصاویر، سرعت وبسایت را در المنتور افزایش دهید. تصاویر قسمت بسیار حیاتی از هر وبسایت هستند. برای اکثر وبسایت ‌ها، تصاویر حجم بیشتری از فضای وبسایت را به خود اختصاص می‌ دهند. اگر از تصاویر بدون بهینه ‌سازی استفاده کنید، فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد و سبب کاهش سرعت و کارایی وبسایت می ‌شوند. یک وبسایت کند، تجربه کاربران را نامطلوب می ‌کند و تاثیر منفی بر رتبه ‌بندی شما در جستجوی گوگل و موتور های جستجوی دیگر خواهد داشت.

در بررسی های اخیر نشان می ‌دهد صفحه ‌ای که در 2 ثانیه بار گذاری می‌ شود، نرخ پرش (از دست دادن کاربران) 4 برابر کمتری نسبت به یک صفحه ‌ای دارد که در 5 ثانیه بار گذاری می ‌شود. بنابراین می ‌توانید به راحتی اهمیت یک وبسایت با سرعت بالا را درک کنید. از طرف دیگر، برای افزایش زیبایی وبسایت خود و نمایش اطلاعات بهتر، نیاز دارید از تصاویر استفاده کنید. حذف تصاویر برای افزایش سرعت وبسایت شما راه مناسبی نیست. بلکه نیاز است تصاویر خود را بهینه ‌سازی کنید تا سرعت وبسایتتان را افزایش دهید.

نکته : برای خرید افزونه المنتور پرو اینجا کلیک کنید.

چرا باید از تصاویر بهینه استفاده کنید؟

قبلاً به اهمیت وبسایت ‌های با سرعت بالا و تصاویر بهینه ‌سازی شده اشاره کردیم. علاوه بر آن، وجود عوامل کلیدی دیگری نیز برای استفاده از تصاویر بهینه ‌سازی شده وجود دارد.

  • 80 درصد از کاربرانی که با مشکلات عملکرد وبسایت مواجه می ‌شوند، به آن وبسایت باز نخواهند گشت.
  • تأخیر یک ثانیه در تبدیل ‌ها منجر به 7 درصد کاهش (از دست دادن کاربران) می‌ شود.
  • سه تا از چهار تا سیگنال برتر رتبه بندی سئو به سرعت بار گذاری صفحه بستگی دارد.
  • دستگاه ‌های تلفن همراه در صورتی که تصاویر شما بهینه نشده باشند، وبسایت شما را با سرعتی کمتر از دسکتاپ بار گذاری می ‌کنند.

سرعت وبسایت را در المنتور با بهینه سازی تصاویر افزایش دهید

برای بهینه ‌سازی تصاویر خود روش ‌ها و رویکردهای متعددی وجود دارد. برای افزایش سرعت وبسایت، نیاز است تا اندازه تصاویر را به حداقل ممکن برسانید، بدون آنکه کیفیت تصویر را به خطر بیاندازید. این کار نتیجه بهتری را به ما خواهد داد. می ‌توانید تصاویر خود را با استفاده از مراحل مختلفی بهینه ‌سازی کنید که سبب کاهش اندازه تصویر تا 90 درصد می ‌شود. اما باید مطمئن شوید که کیفیت تصویر به خطر نیفتد. پس بیایید مراحلی که می ‌توانید برای بهینه‌ سازی تصاویر وبسایتتان در المنتور انجام دهید را با هم مرور کنیم.

برش تصویر

اگر از تصاویر بزرگ استفاده می ‌کنید، می ‌توانید تصویر را برش داده و داده‌ های غیر ضروری را حذف کنید. این کار باعث کاهش اندازه تصویر می ‌شود. که سرعت بارگذاری تصویر را افزایش می دهد و عملکرد وبسایت شما را بالا میبرد.

تصویر را فشرده سازی کنید

فشرده ‌سازی تصویر نیز روشی دیگر برای حذف داده ‌های غیر ضروری و کاهش اندازه تصویر بدون کاهش کیفیت است. دو نوع فشرده ‌سازی تصویر وجود دارد.

  • فشرده سازی بدون اتلاف (Lossless Compression): این نوع فشرده ‌سازی برای فرمت تصویر PNG استفاده می ‌شود و داده‌ های فیزیکی را حذف می‌ کند.
  • فشرده‌ سازی با کم کردن (Lossy Compression): این نوع فشرده‌ سازی برای فرمت تصویر JPEG استفاده می ‌شود و هیچ اطلاعاتی از بین نمی ‌رود.

استفاده از فرمت تصویر WebP

WebP یک فرمت تصویر نسل جدید است که در مقایسه با فرمت‌ های قدیمی PNG و JPEG تا 30 درصد کوچکتر است. استفاده از فرمت تصویر WebP  می‌ تواند باعث افزایش سرعت بار گذاری  وبسایت شما شود. اما مشکل اصلی با این فرمت تصویر این است که همه مرور گرها با آن سازگار نیستند.

استفاده از CDN برای بارگذاری تصویر

CDN به معنای شبکه توزیع محتوا است که شبکه‌ ای از سرور ها را شامل می ‌شود که محتوای استاتیک کش شده از وبسایت ‌ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر به او ارائه می ‌دهند. بنابر این، وقتی تصاویر را از CDN ارائه می ‌دهید، به طور خودکار تصویر را تبدیل و بهینه ‌سازی می ‌کند تا با مرور گرهای وب سازگار باشد.

پیمایش به بالا

%70 تخفیف کلیه محصولات به مدت محدود

ساعت
دقیقه
ثانیه