تلفن تماس

02191097212

ساعت کاری

9 تا 17 هر روز هفته

سبد خرید فروشگاه

تجربه مولد جستجوی گوگل: نگاهی به SGE با 12 مرور کلی هوش مصنوعی

تجربه مولد جستجوی گوگل: نگاهی به SGE با 12 مرور کلی هوش مصنوعی
تجربه مولد جستجوی گوگل: نگاهی به SGE با 12 مرور کلی هوش مصنوعی

فهرست مطالب تجربه مولد جستجوی گوگل: نگاهی به SGE با 12 مرور کلی هوش مصنوعی

با این مثال‌ها کشف کنید که Google SGE چگونه پرسش‌های جستجو را مدیریت می‌کند، ناشران را اولویت‌بندی می‌کند و آینده کشف اطلاعات را تغییر می‌دهد. Google شروع به ارائه Google Search Generative Experience (SGE) برای افرادی که در لیست انتظار آزمایشگاه های جستجو هستند، کرد. SGE قابلیت های مولد هوش مصنوعی را به نتایج جستجوی گوگل اضافه می کند. در اینجا نگاهی به داخل SGE روی دسکتاپ و موبایل و نحوه مقایسه نتایج SGE با ویژگی‌های معمولی Google SERP داریم.

تجربه مولد جستجوی گوگل: نگاهی به SGE با 12 مرور کلی هوش مصنوعی

نحوه دسترسی به Google SGE از طریق آزمایشگاه های جستجو

برای دسترسی به SGE و سایر ویژگی‌های آزمایشی، باید در لیست انتظار آزمایشگاه‌های جستجو ثبت‌نام کنید . ویژگی های SGE در Google Chrome برای کاربران دسکتاپ و در برنامه Google برای کاربران iOS و Android در دسترس خواهد بود . منتظر ایمیلی از طرف Google یا اعلانی از برنامه Google باشید که به شما در آزمایشگاه های جستجو خوشامد می گوید. پس از دریافت خوش آمدگویی، می‌توانید SGE را در صفحه آزمایشگاه جستجو و سایر ویژگی‌های آزمایشی جدید مانند نکات کد و افزودن به برگه‌ها پیدا کنید.

توجه داشته باشید که افزودن به کاربرگ‌نگار برای کاربران تلفن همراه در برنامه Google در دسترس نیست.

SGE برای کاربران دسکتاپ و موبایل

در اینجا نگاهی به Google با SGE فعال در Google Chrome روی دسکتاپ است. می‌توانید پیام‌های مکالمه هوش مصنوعی را در زیر نوار جستجو ببینید. SGE در برنامه Google در تلفن همراه گزینه مشابهی را با عنوان Converse در زیر نوار جستجو ارائه می دهد. این منجر به صفحه ای می شود که در آن پیام هایی برای شروع مکالمه SGE شما وجود دارد. اکنون، بیایید به پاسخ‌های Google SGE در مقایسه با ویژگی‌های استاندارد Google SERP نگاه کنیم.

1. SGE برای SERP با پرسش‌های متداول، مردم نیز می‌پرسند، و ویژگی‌های پنل دانش

ابتدا یک سوال ساده را امتحان کردم: Google Bard چیست؟ Google SGE با استفاده از شش منبع برای پاسخ به این سوال پاسخی ارائه کرد. پنج منبع از شش منبع درباره Google Bard از ناشران بودند، در حالی که یک منبع رسمی صفحه راهنمای Google Bard بود . می توانید گزینه مشاهده را در سمت راست بالای نتیجه هوش مصنوعی تغییر دهید تا ببینید از کدام منابع برای ایجاد خلاصه استفاده می شود. در زیر پاسخ هوش مصنوعی مولد، می‌توانید نتایج جستجوی استاندارد Google را با نتایج جستجوی ارگانیک، افراد سؤال می‌کنند و یک پانل دانش مشاهده کنید.

در حالی که ممکن است به ویژگی افزودن به برگه‌ها در Search Labs دسترسی داشته باشید، این ویژگی فقط در نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می‌شود – نه پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی. افزودن به کاربرگ‌نگار به سادگی نتیجه جستجو را به صفحه Google موجود یا جدید اضافه می‌کند. در برنامه Google با SGE، می‌توانید تنوعی از پاسخ هوش مصنوعی تولیدی را مشاهده کنید، به دنبال آن پنل دانش، افراد نیز سؤال می‌کنند و نتایج جستجوی ارگانیک را مشاهده کنید. در این مثال، می توانید ببینید که منابع انتخاب شده توسط SGE همیشه با نتایج جستجوی ارگانیک برتر مطابقت ندارند.

2. SGE برای SERP با ویژگی بسته محلی

بعد، در مورد برترین رستوران های ایتالیایی در فونیکس پرسیدم، Google SGE پاسخی مشابه بسته محلی ارائه کرد. سه رستوران برتری که هوش مصنوعی مولد انتخاب کرد، کمی با رستوران‌هایی که در بسته محلی در مرورگر دسک‌تاپ نشان داده شده بود، متفاوت بود. پاسخ هوش مصنوعی مولد روی موبایل همان رستوران‌های بسته محلی را ارائه می‌دهد و به دنبال آن بسته محلی معمولی و نتایج جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرد.

3. SGE برای SERP با پیوندهای سایت

برای این مورد، من Semrush را جستجو کردم، که معمولاً شامل لینک های سایت، مردم نیز می پرسند، و یک پنل دانش. در این مثال، گوگل از من پرسید که آیا می‌خواهم یک نمای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی برای این جستجو دریافت کنم؟ SGE پاسخ زیر را با استفاده از منابع شخص ثالث درباره Semrush پس از کلیک روی Generate ارائه کرد. هوش مصنوعی مولد پاسخ مشابهی را در برنامه Google پس از پرسیدن اینکه آیا نتایج هوش مصنوعی را می‌خواهم ارائه کرد.

4. SGE برای SERP با خرید و بررسی

آیا به دنبال یک دوربین فیلمبرداری 4k زیر 500 دلار هستید؟ در اینجا نتایج خرید با بررسی های ارائه شده توسط SGE، که شامل توصیه هایی در مورد آنچه در یک دوربین فیلمبرداری باید جستجو کرد، آمده است. SERPهای استاندارد فقط محل خرید دوربین فیلمبرداری را نشان می‌دهند که با جستار جستجوی شما مطابقت دارد و سپس نتایج خرید همراه با بررسی‌ها ارائه می‌شود. در تلفن همراه، SGE قبل از نمایش نتایج جستجوی ارگانیک، توصیه‌ها و پیشنهادات زیادی درباره دوربین‌های فیلم‌برداری خریداری می‌کند.

5. SGE برای SERP با جزئیات محصول و لیست فروشگاه

هنگامی که در مورد یک ویژگی خاص از یک محصول پرس و جو می کنید، SGE می تواند جزئیات دقیق و به دنبال آن بررسی ها و بهترین گزینه های خرید را به شما ارائه دهد. نتایج جستجوی معمولی بر روی محتوای برند تمرکز می‌کنند و به دنبال آن افراد نیز نتایج جستجوی ارگانیک را می‌پرسند. پاسخ SGE تلفن همراه همچنین شامل لیستی از فروشگاه ها قبل از بازگشت به وب سایت رسمی در نتایج جستجوی ارگانیک است.

6. SGE برای SERP با تبلیغات حمایت شده و قطعه های ویژه

برای جستجوی گسترده در زمینه لینک سازی ، SGE تعریفی بر اساس شش منبع در مورد موضوع ارائه می دهد. Google SERPs معمولاً چندین نتیجه حمایت شده از تبلیغ‌کنندگان Google را نشان می‌دهد، به دنبال آن یک قطعه برجسته، افراد سؤال می‌کنند و نتایج جستجوی ارگانیک را به دنبال دارد. پاسخ هوش مصنوعی مولد از برنامه Google مشابه بود، اگرچه از هشت منبع به جای شش منبع استفاده کرد.

7. SGE برای اخبار و داستان های برتر

هنگام جستجوی آخرین اخبار هوش مصنوعی، SGE از پنج منبع خبری اخیر استفاده می کند. از سوی دیگر، SERP های گوگل معمولاً هفت عنوان از سرفصل های برتر مربوط به پرس و جو را نمایش می دهند. در تلفن همراه، SGE شش مورد از جدیدترین منابع جدید را ارائه می دهد و به دنبال آن انتخاب متفاوتی از نتایج اخبار و اخبار برتر ارائه می شود.

8. SGE برای SERP با تصاویر

اگر می خواهید یک بسته جدید از لوگوهای رسانه های اجتماعی برای وب سایت خود داشته باشید، باید در مورد SGE دقیق تر باشید. پاسخ آن تعریف آرم رسانه های اجتماعی از مقالات در سراسر وب است. نتایج جستجوی استاندارد گوگل با نتایج تصویری از وب‌سایت‌هایی شروع می‌شود که بسته‌های لوگوی رسانه‌های اجتماعی و توانایی فیلتر کردن نتایج تصویر را بر اساس معیارهایی مانند پس‌زمینه شفاف ارائه می‌دهند. هوش مصنوعی مولد تعریف و دستورالعمل‌های مشابهی را برای استفاده از آرم‌های رسانه‌های اجتماعی در تلفن همراه ارائه می‌کند، به دنبال آن تصاویر، افراد نیز می‌پرسند و نتایج جستجوی ارگانیک.

9. SGE برای SERP با ویدئو

آیا نیاز به تعمیر یک عینک شکسته دارید؟ SGE مشاوره از سه منبع ارائه می دهد. بدون SGE، Google چندین ویدیو با لحظات کلیدی برای انتخاب بر اساس بخشی از تعمیری که نیاز به کمک دارید، و به دنبال آن افراد نیز درخواست می‌کنند، ویدیوهای YouTube بیشتر و نتایج جستجوی ارگانیک را ارائه می‌دهد. برنامه Google توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد، به دنبال آن یک قطعه برجسته، افراد نیز می‌پرسند، نتایج جستجوی ارگانیک و ویدیوها.

10. SGE برای SERP با رویدادها

آیا می خواهید ببینید چه رویدادهایی در منطقه شما در راه است؟ این پاسخ SGE برای رویدادهای آینده در سانفرانسیسکو فهرست طولانی پیشنهادات را از پنج منبع ارائه می دهد. نتایج جستجوی گوگل معمولاً لیست زیر از رویدادها را در قالب تقویم ارائه می دهند. تجربه SGE در تلفن همراه فهرست مشابهی از رویدادها را با منابع بیشتر ارائه می‌دهد و به دنبال آن تقویم فهرست رویدادها و نتایج جستجوی ارگانیک قرار دارد.

11. SGE با نکات کد

برخی از پرس و جوها، مانند این برای یک تابع SEO Python، در صورت فعال شدن در Search Labs، منجر به پاسخی از Code Tips می شود. هوش مصنوعی مولد یک راه حل فوری ارائه می دهد. نتایج جستجوی معمولی گوگل به شما پیوندهایی برای یافتن راه حل های مشابه می دهد. برنامه Google همچنین نکات کد را برای کاربران تلفن همراه ارائه می‌کند و به دنبال آن افراد نیز نتایج جستجوی ارگانیک را می‌پرسند.

12. SGE برای پرس و جوهای غیرقابل دسترس

برخی از پرس و جوهای جستجو (به طور طعنه آمیزی) به این پیام منجر می شوند: “نمای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی برای این جستجو در دسترس نیست.”

مشاهدات اولیه درباره پیش‌نمایش آزمایشگاه‌های جستجوی Google SGE

به نظر می رسد گوگل ناشران را در اولین تجربه جستجوی جدید هوش مصنوعی خود قرار می دهد. بیشتر مرورهای اجمالی مبتنی بر هوش مصنوعی شامل اطلاعاتی از سه تا پنج وب سایت ناشر به جای وب سایت رسمی یا نمایه های اجتماعی برای موضوع مورد بحث است. اگرچه این امر می‌تواند به افزایش ترافیک برای ناشران کمک کند، اما ممکن است ترافیک دارایی‌های متعلق به برند را کاهش دهد.

هنگامی که یک پاسخ هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجو در دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه ظاهر می‌شود، ویژگی‌های SERP مانند قطعه‌های برجسته، تصاویر، ویدیوها، افراد نیز سؤال می‌کنند، پانل‌های دانش و نتایج جستجوی ارگانیک را در زیر صفحه نمایش می‌دهد. در حالی که به نظر می‌رسید برخی از پاسخ‌های SGE ارزش کمتری نسبت به ویژگی‌های معمولی SERP ارائه می‌دهند، مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط آغاز آینده جستجوی هوش مصنوعی است.

پیمایش به بالا

%70 تخفیف کلیه محصولات به مدت محدود

ساعت
دقیقه
ثانیه