تلفن تماس

02191097212

سبد خرید فروشگاه

آموزش عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

آموزش عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز
آموزش عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

فهرست مطالب آموزش عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

آیا به دنبال راهی برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز هستید؟ پلاگین گراویتی فرمز یک افزونه وردپرس فرم ساز بسیار قدرتمند‌ می باشد. که شما با این افزونه می توانید در چند دقیقه به سرعت، حرفه ای ترین فرم ها را بسازید و از آن به عنوان دریافت اطلاعات به صورت آسان از کاربر استفاده کنید. هم اکنون آخرین نسخه اورجینال و فارسی افزونه گراویتی را می توانید از وبسایت سمندون تهیه و استفاده نمایید.

توجه: برای خرید افزونه گرویتی فرمز اینجا کلیک کنید.

نحوه عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

نحوه ارسال اعلان های ایمیل:

مانند بسیاری از افزونه های دیگر وردپرس، افزونه گرویتی فرمز مستقیماً ایمیل ها را مدیریت نمی کند. این افزونه از تابع (wp_mail()) استفاده می کند که توسط وردپرس برای ارسال هر ایمیلی ارائه شده. هنگامی که گرویتی فرمز ایمیل را به تابع (wp_mail() WordPress) می دهد، یکی از موارد زیر رخ می دهد:

  1. وردپرس مستقیماً با سرور وبسایت شما برای ارسال ایمیل در تعامل است.
  2. وردپرس برای ارسال ایمیل با (SMTP) یا سرور ایمیل شخص ثالث خارجی شما (به عنوان مثال (SendGrid)، (Mailgun) و غیره) تماس می گیرد.

پس از اینکه وردپرس ایمیل را خاموش کرد، این وظیفه سرور ایمیل و همچنین سرور ایمیل گیرنده می باشد، که ارسال ایمیل را تکمیل کنند. پس از ارسال ایمیل به وردپرس، گرویتی فرمز هیچ کنترلی بر فرآیند تحویل ندارد. اگر در ارسال یا دریافت ایمیل از گرویتی فرمز مشکل دارید، این مقاله چند مرحله مختلف را برای شما ارائه می دهد. در اکثریت قریب به اتفاق موارد، این مراحل برای حل بسیاری از مشکلات ایمیل ثابت شده.

توجه: وردپرس امکان فیلتر کردن ایمیل های ارسالی را با استفاده از تابع (()wp_mail) را می دهد، این بدان معناست که افزونه های شخص ثالث یا توابع سفارشی می توانند هر جنبه ای از ایمیل را پس از ارسال گرویتی فرمز به وردپرس تغییر دهند.

اطمینان حاصل کنید که فرم های گرویتی فرمز در وردپرس به روز هستند

اولین چیزی که باید بررسی کنید نسخه های وردپرس و افزونه گرویتی فرمز شما می باشد. نسخه ای که در آن هستید به طور بالقوه ممکن است دارای یک اشکال باشد، که در نسخه جدید تر برطرف شده. بررسی اینکه آیا آخرین نسخه را اجرا می کنید، یک گام مهم در عیب یابی هر مشکلی است.

بررسی تنظیمات

هنگام تنظیم اعلان‌ ها، از دست رفتن خطا در آدرس گیرنده یا جاهای دیگر آسان است. با نگاهی دقیق به تنظیمات اعلان، یک اشتباه سریع به راحتی قابل حل است.

بررسی غلط املایی

تبدیل یک اشتباه تایپی کوچک به یک مشکل بزرگ آسان است. هرگونه غلط املایی را در فیلد های اعلان خود بررسی کنید.

دوری از فضا ها اضافی

در اعلان خود، فضا های موجود در آدرس گیرنده یا بین چندین آدرس را بررسی کنید. اگر فضایی در تنظیمات وجود داشته باشد، به طور بالقوه می تواند باعث عدم موفقیت اعلان شود.

استفاده از یک آدرس معتبر برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

در قسمت فرستنده یا از ایمیل، اطمینان حاصل کنید که آدرسی است که پیام از آن سرچشمه می گیرد و باید یک آدرس ایمیل مجاز توسط سرور شما باشد (به عنوان مثال ایمیلی با استفاده از همان دامنه ای که سایت شما استفاده می کند). به زبان انگلیسی ساده، از ایمیل بازدید کننده خود به عنوان از آدرس استفاده نکنید، همیشه از دامنه سایت خود در آدرس “به”  استفاده کنید.

در غیر این صورت، مواردی مانند سوابق (SPF) و یا سابقه های (DMARC) می توانند باعث شوند که نامه به عنوان هرز نامه علامت گذاری شود و یا رد شود. اگر نیاز دارید که به گیرنده اجازه دهید آدرس دیگری را پاسخ دهد، آن را به عنوان آدرس پاسخ به تنظیم کنید. بسیاری از ارائه دهندگان مانند یاهو ، (AOL) یا جیمیل شناخته شده اند که این خط مشی را اعمال می کنند. (AOL) قوانین سختگیرانه تری را برای ایمیل اعمال می کند.

توجه کنید: اینها تنها چند نمونه از کارهایی که می توانید انجام دهید می باشند، استفاده از این سیاست برای مبارزه با هرز نامه ها در حال تبدیل به یک استاندارد در صنعت ایمیل و میزبانی است، بنابر این استفاده از آدرس معتبر برای ایمیل های شما باید همیشه در لیست برتر شما هنگام تنظیمات اعلان ها باشد.

خود داری از استفاده از ایمیل یکسان در آدرس ها برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

اغلب اوقات، ما موقعیت‌ هایی را می ‌بینیم که یک آدرس ایمیل هم به عنوان آدرس ” از ” و هم آدرس ” به ” تنظیم می ‌شود. برای بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل، این کار باعث می شود که ایمیل به عنوان هرز نامه رد شود (یا در یک پوشه هرز نامه قرار گیرد). مطمئن شوید که از یک آدرس ایمیل معتبر و متفاوت در تنظیمات “به” استفاده می ‌کنید.

بررسی شرایط مسیر یابی

اگر مسیر یابی را برای گیرنده اعلان تنظیم کرده ‌اید، مطمئن شوید که حداقل یک شرط با موفقیت برآورده شده. اگر هیچ یک از شرایط رعایت نمی شد، اعلان ارسال نمی شد، زیرا گیرنده معتبری نداشته.

اطمینان از فعالسازی اعلان

هنگام انجام تست های فرم، غیر فعال کردن اعلان ها برای جلوگیری از دریافت ایمیل های زیادی که واقعاً به آنها نیاز نداریم، معمول است. گاهی اوقات می توانید فراموش کنید که اعلان را دوباره فعال کنید (بیش از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد). برای بررسی فعال بودن اعلان ‌هایتان، به ویرایشگر فرم دسترسی پیدا کنید، سپس بر روی اعلان‌ ها در منوی بالا کلیک کنید. شما باید لیستی از تمام اعلان های تنظیم شده برای آن فرم را ببینید. مطمئن شوید که همه اعلان‌ ها فعال هستند و کلید جا به ‌جایی سمت راست نام اعلان سبز است.

استفاده از خدمات ایمیل تراکنشی شخص ثالث یا (SMTP) برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

گاهی اوقات، به دلیل تنظیمات سرور یا مسائل مربوط به قابلیت اطمینان ایمیل، استفاده از (PHP sendmail) کار نمی کند. جابجایی به خدمات ایمیل تراکنشی شخص ثالث یا (SMTP) می تواند قابل اعتماد تر باشد و بسیاری از مسائل را حل کند. گرویتی فرمز افزونه هایی را برای سرویس های ایمیل تراکنشی شخص ثالث زیر فراهم می کند:

  • تفنگ پستی
  • مهر پست
  • (SendGrid)

استفاده از هر یک از افزونه ‌های بالا باعث می ‌شود گرویتی فرمز از سرویس تنظیمی برای ارسال اعلان ‌ها استفاده کند، این امر بر ایمیل‌ های ارسالی توسط وردپرس یا افزونه‌ های شخص ثالث تأثیری ندارد. اما اگر ترجیح می دهید از سرور (SMTP) استفاده کنید، تعدادی افزونه (SMTP) برای وردپرس موجود می باشد. شما باید یکی از موارد زیر را نصب کرده و با استفاده از جزئیاتی که میزبان وب یا میزبان (SMTP) شخص ثالث به شما داده، آن را تنظیم کنید.

  1. (SAR Friendly SMTP)
  2. (Post SMTP Mailer/Email Log)
  3. (Easy WP SMTP)
  4. (Mailgun for WordPress)

ارسال یادداشت های نتیجه برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

از نسخه (2.4.15) گرویتی فرمز به بعد، یادداشتی را می بینید، که به هر ورودی اضافه شده، که با این نسخه یا جدید تر ایجاد شده، که نتیجه آن برای هر فرآیند ارسال اعلان است. برای یافتن این یادداشت، به سادگی به فهرست ورودی های فرم خود بروید، روی یک ورودی از لیست کلیک کنید تا صفحه جزئیات ورودی بارگیری شود و سپس به قسمت یادداشت ها بروید. اگر هر یک از یادداشت ‌های زیر را می ‌بینید که به ورودی شما اضافه شده، همه موارد را آن ‌طور که از جنبه‌ های افزونه گرویتی فرمز انتظار می ‌رفت اعمال کرده ‌اند. اما در هنگام ارسال ایمیل بین وردپرس و سرور ارسال کننده شما اتفاقی افتاد.

بررسی رایج ترین نتایج گزارش توسط وردپرس

وردپرس با موفقیت ایمیل اعلان را به سرور ارسال کرد.

بررسی رایج ترین نتایج گزارش توسط وردپرس
بررسی رایج ترین نتایج گزارش توسط وردپرس

این بدان معنی است که تنظیمات اعلان گرویتی فرمز شما خوب است، ایمیل بدون مشکل به تابع (wp_mail()) منتقل شد، و وردپرس گزارش می دهد، که با موفقیت اعلان را برای تحویل داده. اکنون توپ در سمت سرور ارسالی می باشد. فقط سرپرست سرور شما می تواند این موضوع را بیشتر بررسی کند.

نمی ‌توان تابع ایمیل را نمونه ‌سازی کرد

نمی ‌توان تابع ایمیل را نمونه ‌سازی کرد
نمی ‌توان تابع ایمیل را نمونه ‌سازی کرد

وردپرس قادر به ارسال ایمیل نیست زیرا به دلایلی کلاس (PHPMailer) موجود در وردپرس (که توسط تابع (wp_mail()) استفاده می شود) نمی تواند از تابع ایمیل (PHP) استفاده کند. بیشتر اوقات این موضوع به دلیل محدودیت در میزبانی شما ایجاد می شود (به عنوان مثال فیلتر هرز نامه در سرور شما فعال و ایمیل رد شد).

خطای (SMTP: connect()) ناموفق بود

خطای (SMTP: connect()) ناموفق بود
خطای (SMTP: connect()) ناموفق بود

شما از یک افزونه (SMTP) برای ارسال ایمیل ها استفاده می کنید اما وردپرس نمی تواند به سرور (SMTP) متصل شود. شایع ‌ترین دلایل این امر تنظیمات نادرست در افزونه (SMTP) شما می باشد، میزبانی شما اتصال خروجی به سرور (SMTP) را مسدود می ‌کند یا سرور (SMTP) اتصالات دریافتی از سرور وبسایت شما را مسدود می ‌کند.

خطای (SMTP): احراز هویت امکان پذیر نیست

خطای (SMTP): احراز هویت امکان پذیر نیست
خطای (SMTP): احراز هویت امکان پذیر نیست

در این حالت وردپرس می ‌تواند به سرور (SMTP) دسترسی پیدا کند، اما نمی ‌تواند احراز هویت کند. این ممکن است دوباره به دلیل جزئیات نادرست مورد استفاده در افزونه (SMTP) شما باشد (نه تنها نام کاربری و رمز عبور، بلکه پورت و رمز گذاری مورد استفاده را نیز بررسی کنید). همچنین ممکن است زمانی که کاربر (SMTP) می‌ خواهد از آن استفاده کند فعال نباشد (به عنوان مثال توسط یک سرپرست غیرفعال شده است) این خطا را مشاهده کنید.

خطای (SMTP): اطلاعات پذیرفته نشدند

خطای (SMTP): اطلاعات پذیرفته نشدند
خطای (SMTP): اطلاعات پذیرفته نشدند

این بدان معنی است که سرور (SMTP) پیام ایمیل شما را رد می کند زیرا حاوی چیزی است که توسط قوانین سرور (SMTP) مجاز نیست. بیشتر اوقات ممکن است به دلیل محدودیت‌ های آدرس باشد (بسیاری از سرور های (SMTP) فقط اجازه می ‌دهند از آدرس ایمیل مرتبط با نام کاربری که برای ارسال ایمیل استفاده می‌ کنید استفاده کنند)، اما می‌ تواند هر بخش دیگری از محتوای ایمیل شما باشد.

وردپرس قادر به ارسال ایمیل اعلان نیست

وردپرس قادر به ارسال ایمیل اعلان نیست
وردپرس قادر به ارسال ایمیل اعلان نیست

در این مورد وردپرس به دلایل نامعلومی قادر به ارسال ایمیل نبود، سرور ارسال کننده هیچ اطلاعات اضافی ارائه نکرده. فقط مدیر سرور ارسال کننده می تواند این موضوع را بیشتر بررسی کند.

فعال سازی ورودی ها برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

با استفاده از ورود به سیستم، می توانید به راحتی سناریو هایی را پوشش دهید که در آن یادداشت نتیجه ارسالی به ورودی اضافه نمی شود و چرا آنها رخ می دهند. بررسی گزارش ‌هایتان به شما امکان می‌ دهد ببینید که اعلان ممکن است در کجا انجام نشود و اگر در حوزه گرویتی فرمز باشد، مشکل را اصلاح کنید. اگر برای درک بهتر محتویات گزارش نیاز به تماس با پشتیبانی دارید، تا زمانی که پاسخی از پشتیبانی دریافت نکنید، ورود به سیستم را خاموش نکنید، در غیر این صورت فایل های گزارش شما حذف می شوند.

بررسی تداخل افزونه ای یا قالب ها برای عیب یابی اعلان های افزونه گرویتی فرمز

گاهی اوقات افزونه ها یا قالب های دیگر مشکلاتی را ایجاد می کنند که از کار کرد اعلان ها جلوگیری می کند. لطفاً دستورالعمل ‌های زیر را برای آزمایش تداخل افزونه ها یا قالب هایتان دنبال کنید.

تماس با میزبان وب خود

 اگر تداخل افزونه ای یا موضوعی وجود نداشت، (SMTP) برای شما کار نمی کند یا در گزارش خود هیچ یک از نتایج شرح داده در بخش افزودنی ورود به سیستم را مشاهده می کنید، پس می خواهید با میزبان وب خود تماس بگیرید و آنها به گزارش های سرور نگاه می کنند تا بررسی کنند که آیا خطایی وجود دارد یا خیر. اغلب آنها چک می کنند که آیا مواردی به طور عمدی توسط آنها مسدود شده یا به دلیل برخی از مشکلات تنظیمی نادرست سرور می باشد.

درک قابلیت اطمینان ایمیل ها

تعداد زیادی از مشکلات احتمالی وجود دارد که می ‌تواند منجر به عدم ارسال یا دریافت اعلان ‌های شما شود، و به همین دلیل، اگر به این مرحله رسیده اید، به احتمال زیاد با مشکلی مواجه شده‌ که کمتر رایج است و به پشتیبانی نیاز دارد. مدیر سرور شما می تواند این مشکل را حل کند.

توجه: این مقاله خلاصه ای عالی از این که چرا مشکلات زیادی در قابلیت اطمینان ایمیل وجود دارد نوشته است که امیدواریم راهنمای خوبی برای کمک به شما در درک عوامل موجود باشد و امیدواریم برای هر مشکلی به راه حل قابل قبولی دست یابید.

پیمایش به بالا

%70 تخفیف کلیه محصولات به مدت محدود

ساعت
دقیقه
ثانیه