تلفن تماس

02191097212

سبد خرید فروشگاه

آموزش ایجاد صفحه ای با نمایش خطای 404 با استفاده از المنتور

آموزش ایجاد صفحه ای با نمایش خطای 404 با استفاده از المنتور
آموزش ایجاد صفحه ای با نمایش خطای 404 با استفاده از المنتور

فهرست مطالب آموزش ایجاد صفحه ای با نمایش خطای 404 با استفاده از المنتور

صفحه 404 یک روش بسیار رایج است برای اطلاع رسانی به کاربران شما که صفحه مورد نظر وجود ندارد. وقتی کاربران شما به دنبال یک صفحه خاص در وبسایت شما بگردند اما پیوند (URL) غلط باشد یا پیوند خراب باشد، پیام 404 نشان داده می‌ شود و به کاربران اعلام می ‌کند که صفحه مورد نظر وجود ندارد.بیشتر وبسایت‌ های معروف پیام‌ های 404 را به شیوه‌ های خلاقانه‌ ای نمایش می‌ دهند، این کار تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان شما فراهم خواهد کرد. در این مقاله، به اهمیت صفحات 404 و روش ‌های ایجاد صفحات 404 با استفاده از المنتور خواهیم پرداخت.

نکته : برای خرید افزونه المنتور پرو اینجا کلیک کنید.

چرا صفحه 404 مهم است:

وقتی یک پیوند (URL) نادرست یا خراب وارد می ‌کنید، سرور به طور خودکار یک پیام خطا نشان می‌ دهد. پس شاید فکر کنید اگر سرور پیام را به طور خودکار ارائه می‌ دهد، چرا نیازی به صفحه 404 است؟ تفاوت بین پیام خطای سرور و یک پیام 404 سفارشی در نحوه نمایش بصری آن است. اگر شما یک صفحه 404 اختصاصی داشته باشید، می‌ توانید آن را طراحی کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد و تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. و تجربه کاربری بهتر منجر به مشارکت بیشتر مخاطبان می‌ شود. به همین دلیل، نیاز به یک صفحه 404 برای نشان دادن پیام خطا به جای پیام خطای پیش فرض سرور دارید. با پیام خطای سرور، می ‌توانید کار را انجام دهید اما با مخاطبان خود در ارتباط نخواهید بود. برخی از مزایای صفحه 404 عبارتند از:

  • 404 مسئله اجتناب ناپذیر است ( که میتوان با بکار گیری این روش از تاثیرات منفی آن رهایی یافت)
  • با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنید
  • کاربرانی که از دست رفته ‌اند را مجدداً جذب می کنید
  • تبلیغات را افزایش دهید
  • می‌ توانید با برند خود اعتماد سازی کنید

404 مسئله اجتناب ناپذیر است ( که میتوان با بکار گیری این روش از تاثیرات منفی آن رهایی یافت)

شما یک پست را منتشر کرده ‌اید و گاهی نیاز به حذف آن دارید یا ممکن است پست ‌های مختلف را در یک صفحه ترکیب کنید. کاربران شما ممکن است به طور اشتباهی پیوند (URL) آن صفحه از وبسایت شما را وارد کنند. بنابراین، شما نمی ‌توانید خطا را کنترل کنید. وقتی که نتوانید خطا را کنترل کنید، از خطا به نفع خود استفاده کنید. یک صفحه 404 زیبا و جذاب ایجاد کنید و با مخاطبان خود در تعامل باشید و تأثیر مثبتی را به دست آورید. مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنید

با صفحه 404 اختصاصی می ‌توانید ارتباط خود را با کاربرانتان بهبود بخشید و با بیان خودتان، با آنها ارتباط برقرار کنید. وقتی به دنبال بهترین صفحه 404 می‌ گردید، می ‌توانید بسیاری از صفحات طراحی خلاقانه و منحصر به فرد را مشاهده کنید و می توانید اطلاعات آنها را به سبک خودتان نمایش ‌دهید. بنابراین، می ‌توانید از آنها الگو بگیرید و یک صفحه 404 جذاب یا منحصر به فرد ایجاد کنید که مخاطبان را جذب کند.

کاربرانی که از دست رفته ‌اند را مجدداً جذب می کنید

کاربران می‌توانند به صفحه خطای شما به روش‌های مختلفی بروند. اما وقتی یک کاربر به وبسایت شما می‌ آید و خطای پیش فرض را مشاهده می‌ کند، احساس نا امیدی می ‌کند زیرا انتظار داشته که محتوایی را ببیند. اما با دیدن خطا، وی وبسایت را ترک می‌ کند. شما می‌ توانید از این فرصت برای جذب کاربران با محتوای مهم و مرتبط خود استفاده کنید. می‌ توانید نوار کناری، منو یا اسلایدری را اضافه کنید تا محتوای مرتبط و جذاب را به کاربران نشان دهید تا آنها را مجدداً جذب کنید.

تبلیغات را افزایش دهید

یکی از اهمیت ‌های عمده صفحات 404 افزایش تعداد تبلیغات است. در صفحه 404 خود می‌ توانید تبلیغات خود، پیشنهاد ویژه و تخفیف‌ های خاص خود را نمایش دهید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید.

نحوه ایجاد یک صفحه 404 با المنتور

با استفاده از المنتور، شما به راحتی می ‌توانید صفحه 404 خود را بدون نیاز به دانش برنامه ‌نویسی ایجاد کنید. شما نیازی به تغییر تنظیمات قالب یا استفاده از گزینه سفارشی ‌سازی قالب ندارید. المنتور به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی یک صفحه 404 منحصر به فرد و حرفه‌ ای ایجاد کنید. برای ایجاد صفحه ۴۰۴ سفارشی خود، ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید و سپس به قسمت قالب ‌ها بروید. در قسمت قالب، بر روی گزینه صفحه کلیک کنید و سپس بر روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید.

نحوه ایجاد یک صفحه 404 با المنتور
نحوه ایجاد یک صفحه 404 با المنتور

یک پنجره باز خواهد شد و در آنجا نوع قالب را (خطای 404) انتخاب کنید، نامی برای قالب خود انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه ی ایجاد قالب کلیک کنید.

انخاب نوع و نام قالب 404 در المنتور
انخاب نوع و نام قالب 404 در المنتور

کتابخانه قالب المنتور دارای بسیاری از قالب ‌های صفحه ۴۰۴ است. شما می ‌توانید هر یک از قالب ‌ها را مشاهده کنید و آن ‌ها را در صفحه ۴۰۴ خود قرار دهید.

کتاب خوانه ی قالب 404 در المنتور
کتاب خوانه ی قالب 404 در المنتور

بعد از درج قالب، شما می ‌توانید به راحتی محتوا را ویرایش کنید. همچنین، اگر طرحی در ذهن دارید، می ‌توانید صفحه ۴۰۴ خود را از ابتدا ایجاد کنید.

پیمایش به بالا

%70 تخفیف کلیه محصولات به مدت محدود

ساعت
دقیقه
ثانیه