تلفن تماس

02191097212

سبد خرید فروشگاه

آموزش ایجاد یک دکمه شناور در المنتور

آموزش ایجاد یک دکمه شناور در المنتور
آموزش ایجاد یک دکمه شناور در المنتور

فهرست مطالب آموزش ایجاد یک دکمه شناور در المنتور

دکمه شناور نوعی دکمه است که در جلوی محتوای صفحه نمایش داده می ‌شود. بیشتر صاحبان وبسایت یک دکمه شناور عملیاتی را اضافه می‌ کنند که کاربر را به یک وظیفه خاص مانند عضویت در ایمیل یا انتقال به صفحه فروشگاه هدایت می‌کند. با استفاده از المنتور، می ‌توانید به راحتی یک دکمه شناور برای صفحات خود با روش ‌های مختلف ایجاد کنید. در این مقاله، ما شما را با راحت ‌ترین روش برای ایجاد آن با استفاده از سازنده صفحات المنتور آشنا خواهیم کرد.

نکته : برای خرید افزونه المنتور پرو اینجا کلیک کنید.

نحوه ایجاد کردن یک دکمه شناور در المنتور

در اینجا قصد داریم با تنظیم ایندکس z (z-index)، دکمه شناور خود را ایجاد کنیم. با استفاده از المنتور، می‌ توانید با دنبال کردن این روش، یک دکمه شناور را برای یک صفحه خاص ایجاد کنید. اگر می ‌خواهید دکمه شناور را در سراسر سایت خود اضافه کنید، در صورت استفاده از نسخه رایگان المنتور، نیاز خواهید داشت که به صورت دستی دکمه را در هر صفحه اضافه کنید.حالا یک صفحه را با ویرایشگر المنتور باز کنید که در آن می ‌خواهید دکمه شناور را ایجاد کنید. می‌ توانید یک صفحه جدید ایجاد کنید یا یک صفحه موجود را با استفاده از المنتور ویرایش کنید. سپس بر روی آیکون “+” کلیک کنید تا یک بخش ایجاد کنید و طرح‌ بندی یک ستونه را انتخاب کنید.

ایجاد کردن یک بخش مجزا در المنتور
ایجاد کردن یک بخش مجزا در المنتور

حالا از پنل ابزارک ها، ابزارک دکمه را به ستونی که ایجاد کرده ‌اید، اضافه کنید.

اضافه کردن دکمه به یک بخش در المنتور
اضافه کردن دکمه به یک بخش در المنتور

حالا باید عملکرد دکمه را تعیین کنید. در اینجا، ما از دکمه برای هدایت کاربر به صفحه فروشگاه استفاده می ‌کنیم. برای این کار، به قسمت لینک بروید و لینک صفحه را وارد کنید. از گزینه ترازبندی، می‌ توانید موقعیت دکمه را تنظیم کنید. سایز دکمه را به حالت کوچک تنظیم کنید.

قسمت طرح بندی در دکمه در المنتور
قسمت طرح بندی در دکمه در المنتور

دکمه‌ ی ما آماده است و حالا نیاز داریم هنگامی که کاربر صفحه را اسکرول می‌کند، دکمه شناور شود. برای این کار، به بخش پیشرفته (Advanced) و گزینه طرح‌ بندی (Layout) بروید. عرض را به صورت (در متن Inline (Auto)) و جایگاه را به ثابت (Fixed)تنظیم کنید. همچنین، باید جهت افقی و عمودی و افست را به دلخواه تنظیم کنید.

قسمت پیشرفته در دکمه در المنتور
قسمت پیشرفته در دکمه در المنتور

حالا باید مقدار (z-index)را تنظیم کنید که باعث می‌شود دکمه همواره شناور باقی بماند. در فیلد (z-index)، مقدار 800 را وارد کنید. این مقدار باعث می‌شود دکمه همواره شناور باقی بماند.

پیمایش به بالا

%70 تخفیف کلیه محصولات به مدت محدود

ساعت
دقیقه
ثانیه